Vyhledávání


Kontakt

MYKESH, POSIM, a spol...
CZECHOSLOVAKIA

E-mail: d.j.mykesh@seznam.cz

 

AZV - Automobilové Závody Vrchlabí

 

Stručná historie

 

1864 :založena továrna na vozy a anglické sedlářství  Petera a synové - výroba postrojů, kočáry, vozy a saně.

1904 - 1906 : Postaven nový závod ve středu města Vrchlabí, fungující dosud.

1908 : Vznik první automobilové karoserie

            - spolupráce s RAF (liberecká předválečná automobilka), výroba autobusových karoserií pro Vídeň.

1911 : Výroba karoserie osobního automobilu RAF pro císaře Františka Josefa I.

 

I. světová válka :  výroba sanitních vozů, podstavců na pušky, žebřiňáků, saní a pokusy výroby letadel. 

 

1920 : plná specializace na výrobu automobilových, omnibusových a užitkových karoserií, 

1930 - 1935 : Výroba kabrioletů vlastní konstrukce na podvozcích Škoda, Tatra, Walter a jiných.

 

II. světová válka : zbrojní výroba (pancéřové vozy, kluzáky, části letadel...)

  
1945 : ustaveno družstvo SEVKAR (Severočeká karosárna)

1946 : znárodněno a připojeno k AZNP Mladá Boleslav. Montáž a vývoj užitkových verzí 1101. Poprvé zavedeny výrobní linky.

1948: vývoj a výroba verze Š 1101 roadster

1951 : STW (Station-Wagon)

1952 : Výroba Š 1200 - první celokovová karoserie bez dřevěného rámu.
  
1954: Vznik samostatného AZV (Automobilový závod Vrchlabí), spojeno se závodem Karosa Chlumec nad Cidlinou, snížení objemu montáže OA a zavedení vojenské výroby (skříňové dílenské nástavby pro Praga V3S)

1955 : zahájena výroba nového vozu Škoda 1201

1956 : PRVNÍ PROTOTYP BUDOUCÍ ŠKODY 1203

1958 : AZV opět přičleněno k AZNP Mladá Boleslav, orientace na výrobu užitkových variant. 

1961: Výroba Škoda 1202 STW a dodávka + další modifikace. Stále pokračuje vývoj vozidla Š1203. Výroba dílů S1202 pick up pro Turecko.

1968: VÝROBA ŠKODY 1203

V této době byla také vybudována lisovna a probíhala rozsáhlá rekonstrukce většiny výrobních provozů.

V polovině 70. let začala úzká spolupráce s podnikem v Mladé Boleslavi při ověřování výroby vozu Škoda 120 a výrobě luxusnějších verzí tohoto typu. Značná část této výroby byla exportována.

1981 :  VYROBEN POSLEDNÍ KUS VOZU ŠKODA 1203

           - ukončena etapa výroby užitkových vozů ve Vrchlabí, která trvala téměř nepřetržitě od roku 1946.

           -Výroba vozů řady Škoda 742, Škoda 105 a Škoda 120. 

1987 : ověřovací výroba Škoda Favorit 

1990 : ověřovací výroba Škoda Forman. Se zahájením výroby Favorita souvisí modernizace montážní linky i dalších výrobních provozů.

1991 :  součást koncernu Volkswagen a AZV  zůstalo jedním z výrobních závodů Škoda auto a.s. Výroba akčních modelů vozů Favorit a Forman

 1994 : Škoda Felicia a Felicia combi . Na počest 100. výročí založení mladoboleslavské automobilky byl ve Vrchlabí připravován akční model Felicia Laurin & Klement. Výroba vozů "pro volný čas" - Felicia Fun, dále vozů Škoda Felicia Face lift a rozložených vozů SKD Octavia pro Polsko.


Vytvořte si www stránky zdarma! Webnode