1864 :založena továrna na vozy a anglické sedlářství Petera a synové - výroba postrojů, kočáry, vozy a saně.
1904 - 1906 : Postaven nový závod ve středu města Vrchlabí, fungující dosud.
1908 : Vznik první automobilové karoserie
- spolupráce s RAF (liberecká předválečná automobilka), výroba autobusových karoserií pro Vídeň.
1911 : Výroba karoserie osobního automobilu RAF pro císaře Františka Josefa I.
I. světová válka : výroba sanitních vozů, podstavců na pušky, žebřiňáků, saní a pokusy výroby letadel.
1920 : plná specializace na výrobu automobilových, omnibusových a užitkových karoserií,
1930 - 1935 : Výroba kabrioletů vlastní konstrukce na podvozcích Škoda, Tatra, Walter a jiných.
II. světová válka : zbrojní výroba (pancéřové vozy, kluzáky, části letadel...)
1945 : ustaveno družstvo SEVKAR (Severočeká karosárna)
1946 : znárodněno a připojeno k AZNP Mladá Boleslav. Montáž a vývoj užitkových verzí 1101. Poprvé zavedeny výrobní linky.
1948: vývoj a výroba verze Š 1101 roadster
1951 : STW (Station-Wagon)
1952 : Výroba Š 1200 - první celokovová karoserie bez dřevěného rámu.
1954: Vznik samostatného AZV (Automobilový závod Vrchlabí), spojeno se závodem Karosa Chlumec nad Cidlinou, snížení objemu montáže OA a zavedení vojenské výroby (skříňové dílenské nástavby pro Praga V3S)
1955 : zahájena výroba nového vozu Škoda 1201
1958 : AZV opět přičleněno k AZNP Mladá Boleslav, orientace na výrobu užitkových variant.
1961: Výroba Škoda 1202 STW a dodávka + další modifikace. Stále pokračuje vývoj vozidla Š1203. Výroba dílů S1202 pick up pro Turecko.
V této době byla také vybudována lisovna a probíhala rozsáhlá rekonstrukce většiny výrobních provozů.
V polovině 70. let začala úzká spolupráce s podnikem v Mladé Boleslavi při ověřování výroby vozu Škoda 120 a výrobě luxusnějších verzí tohoto typu. Značná část této výroby byla exportována.
- ukončena etapa výroby užitkových vozů ve Vrchlabí, která trvala téměř nepřetržitě od roku 1946.
-Výroba vozů řady Škoda 742, Škoda 105 a Škoda 120.
1987 : ověřovací výroba Škoda Favorit
1990 : ověřovací výroba Škoda Forman. Se zahájením výroby Favorita souvisí modernizace montážní linky i dalších výrobních provozů.
1991 : součást koncernu Volkswagen a AZV zůstalo jedním z výrobních závodů Škoda auto a.s. Výroba akčních modelů vozů Favorit a Forman
1994 : Škoda Felicia a Felicia combi . Na počest 100. výročí založení mladoboleslavské automobilky byl ve Vrchlabí připravován akční model Felicia Laurin & Klement. Výroba vozů "pro volný čas" - Felicia Fun, dále vozů Škoda Felicia Face lift a rozložených vozů SKD Octavia pro Polsko.
© 2009 Všechna práva vyhrazena.